KERTAS KOSONG

KERTAS KOSONG

Saturday 2 January 2016

Sabah Day III (Jambatan Tamparuli & Pasar Filipina)

Semasa balik ke Kota Kinabalu dari Kundasang, kami simpat singgah ke Jambatan Tamparuli di Tamparuli, Sabah. Jambatan gantung ini dikatakan popular disabah. Malangnya, ketika kami sampai di sana, hujam turun dengan lebatnya, sempat juga la keluar tgk secara dekat... But x naik pun..

Selepas lebih kurang 20 minit kat Tamparuli, kami meneruskan perjalanan ke Pasar Filipina. Actually, kami pergi pasar ni dah dua kali. Pertama masa mula2 sampai Kota Kinabalu dan kedua masa pulang sebelum ke airport. Pasar Filipina ni besar. Ada tempat barang basah dan kering. Bahagian makanan dan hasil kraf cendrahati juga di asingkan.
Agak rambang mata juga nak beli souvenir kat sini. Harga pun berpatutan. Di sebabkan nak kejar masa, jadi kami kena membeli dengan agak rushing. X sempat nak survey2 sangat. Kalo beli baju tshirt Sabah kena pergi beberapa kedai coz ada kedai designnya berbeza.
Dah siap beli semua souvenir, kopok, ikan kering,ikian bilis, sotong kering dan sbgnya. Time for packaging. Suh je orang kedai tu bungkus dalam kotak dan ikat. Then jangan lupa bawak marker untuk tulis nama dan alamat pada kotak supaya x ilang masa kat airport nanti.
Ni hanya sebahagian souvenir yang aku beli. Yang lain termasuk pearl dah kasi kat orang..Hehe.. Ok la.. dah abes pun cerita jalan2 aku ke Labuan dan Sabah. Sangat happening dapat bercuti bersama family. Jumpa next entri ye guys..Bye

1 comment:

  1. Salam..good to know that you enjoyed the visit, salam kenal curiostraveller.blogspot.my

    ReplyDelete