KERTAS KOSONG

KERTAS KOSONG

Tuesday 7 May 2013

BEIJING DAY 6 PART I

Hari ni diteruskan lagi dengan melawat tempat2 menarik. Ikut jadual ari ni boleh dikatakan padat. So, pagi2 lagi kami dah pergi ke Sunny Gold Street Market. Tapi kat sini x der gambar plak. Kat sini aku beli beg dan box chopstik. Dapat murah, sbb first customer ari tu. Lepas shopping kami di bawa ke Fresh Water Pearl. Kat sini di tunjukkan bagaimana pearl itu di hasilkan. Mcm biasa, tempat ni menjual barang2 pearl seperti rantai dan cincin. Aku angkut satu rantai nak kasi anak sedara aku. Dapat murah setelah tawar menawar.

Lepas dah cuci mata ngan pearl, kami dibawa pula ke Summer Palace. Satu lagi tempat yang besar dan wajib dikunjungi. Kat sini kami just jejalan dan amek gambar jer. Penuhkan memori card Mirul..


Selepas penat berjalan dan amek gambar kat Summer palace, kami di bawa makan tgh hari dan solat jamak kat Ma Dian Mosque. Masjid ni cantik dan bersih.

 Selepas solat, kami di bawa ke Massage at the Chinese Traditional Medicine Center. Pemandu pelancong ada bagi taw supaya menyamar sebagai orang dah bekerja. Ini kerana dia orang tak akan urut kaki kami kalo kami student. Jadi Semuanya berjalan lancar. Pekerja sana dah urut kaki, pastu tilik tangan tgk kita ada penyakit apa.Pastu nak paksa2 beli ubat dia. So, korang jgn beli pun ubat diorang ni. Tapi akhirnya kami terkantoi plak yang kami ni students. So dia punya presenter orang Indonsia tu pun marah dan tinggalkan kami gitu jer. Sure pas ni aku xnak g sini lagi. Aku pun xnak upload gambar kat tempat ni..hahaha....

No comments:

Post a Comment