KERTAS KOSONG

KERTAS KOSONG

Monday 7 April 2014

Bandung Day 1 (Cibaduyut)

Akhirnya sampai gak kat bandar Bandung. Excited sungguh tengok permandangan kat Bandung ni. Masuk jer Bandung terus macet. Kenderaan banyak. Motosikal bersepah. Senang2 jer diorang cilok2. Kalo aku x berani la. Kalo kat trafik light tu, ada la penjual yang gigih menjual barang diorang. Mostly makanan dan minuman.
 First tempat yang dituju di Bandung adalah restoren. Maklumlah, kami dah lapo. Duk berjam dalam van..naik tepu dah. Kami makan tgh ari kat Mitra Sederhana Pasteur. Restoren ni dalam bangunan Tone's Square.
Masakan yang dihidangkan adalah masakan padang. Masakan x der kuah sangat. Kita orang Malaysia ni kalo makan mesti nak kuah banyak kan.Hehe.. Tapi perut dah lapo..Layan je la kan..
Masakan Padang
Kat luar restoren ni, dah sedia penjual2 souvenir menunggu pelanggan. macam2 souvenir dia jual. Keychain, magnet, dompet, beg, pen dan mcm2 lagi la...Tgk jer suasana kat bawah ni...

 Lepas dah kenyang, kami dibawa ke destinasi seterusnya. Tempat yang nak sangat aku pegi. Jalan Cibaduyut.. Hehe kat sini penuh dengan barangan kulit. Macam2 ada. Kasut, beg, wallet, belt, jaket dan macam2 lagi la. Kat Cibaduyut ni, kami di bawa ke Komplek Grutty. Kat Sini semua ada. But fix price. Kat komplek ni agak mahal. Aku just survey2 je apa yang ada. 

 
 Kemudian, aku ngan Nizam g kat kedai2 luar plak. Kat luar ada banyak kedai2 tepi jalan jual barangan kulit. Lagi murah dan boleh tawar lagi. Aku singgah satu kedai brader ni. Aku beli kasut, selipar untuk aku dan mak aku. Nizam pun beli 3 pasang selipar kat kedai ni. Harga berpatutan.Tokey kedai tu bagi tau, Safee Sali pun pernah beli kasut kat kedai dia. Siap tunjuk lagi gambar dia ngan Safee. Wah...makin seronok shopping barang kulit kat Cibaduyut ni. Kemudian aku beli plak 2 wallet kat kedai yang lain...Advice bila kat Cibaduyut ni ialah, belilah barangan kulit kat kedai2 tepi jalan. High kualiti dan jauh lebih murah. Boleh tawar menawar sampai pengsan. Hehe..
*
*
Lepas dah penat bershoping kat Cibaduyut, kami di bawa ke Rumah Makan Karamba untuk makan malam. Kat sini, makanan dia lebih sedap sikit dari siang tadi.. Ada ikan gurame.. Jom skodeng makanan kat sini plak...
 Lepas dah kenyang. Kami pun menuju ke hotel untuk check in dan berehat...

No comments:

Post a Comment